Skandia toppar för tredje året i rad när Svenskt kvalitetsindex (SKI) presenterar tjänstepensionsbolagens kundnöjdhet.
–När våra företagskunder återigen är branschens nöjdaste visar det att vi hanterat pandemin väl och gjort ett bra jobb för våra kunders bästa, säger Skandias vd Frans Lindelöw.
För att bibehålla sin starka ställning kommer Skandia att fortsätta fokusera på enkelhet och kvalité i produkter och tjänster, samtidigt som kunden ska fortsätta att känna sig uppmärksammad och sedd.
–Genom vårt ökade fokus på hållbarhet visar vi att Skandia är ett ansvarsfullt företag, vilket är viktigt för bolaget, våra medarbetare och för våra kunder, säger Frans Lindelöw.
96 procent av de tillfrågade företagskunderna är positivt eller mycket positivt inställda till Skandia, och Skandia är även det bolag som upplevs sticka ut mest i förhållande till övriga bolag i branschen. Kunderna upplever även att Skandia är tillgängligt och ger ett trevligt bemötande med hög kompetens.
–Både privat- och företagskunder har höga förväntningar på Skandia och våra konkurrenter arbetar hårt med att komma ikapp och förbi. Vi kan inte slå oss till ro utan behöver hela tiden utveckla oss själva och oss som bolag, säger Frans Lindelöw.