Med start onsdag 2 juni 2021 lanserar Skandia podden ”En påse pengar”. En podd på en kvart om sparande med både kända och okända gäster. Den gemensamma nämnaren är kärleken till börsen, aktier, fonder och investeringar. Satsningen leds av Pontus Haag. Podden ”en påse pengar” släpps varje onsdag där poddar finns.
– Intresset för poddar är som bekant enormt och vi ser att det finns ett utrymme för ett kort och rappt format på 15 minuter inom sparande. Målgruppen är sparintresserade men inte experter. Kort och gott en podd för dig som vill underhållas, få en dos med ny kunskap eller bara inspireras kring sparande, säger Pontus Haag som leder podden.
Kommunikations- och marknadsavdelningen på Skandia arbetar som en redaktion för att producera innehåll för sina kanaler men fram tills nu har podd fått stå tillbaka för andra kanaler. Det kortare formatet på 15 minuter ska sänka tröskeln för att börja lyssna men också lyssna klart.
Skandia har det senaste året med framgång lanserat flera nya innehållsformat, som Skandia Live och Skandia Update. Men efterfrågan har länge varit stor också på en podd.
– Det finns gott om sparpoddar men med vårt kortare format har vi hittat rätt för att kunna nå fler. Vi kommer också använda kanalen för att inspirera lyssnarna men även nå befintliga och potentiella kunder i ett nytt format. Vi har idag 550 000 prenumeranter på våra nyhetsbrev och vi hoppas kunna ge dem en möjlighet till exklusivt innehåll i podden, säger Jesper Carlson, producent av podden och ansvarig för Skandias redaktion för content.
”En påse pengar” finns där poddar finns eller på Skandia.se