Skandias kampanj ”Hur är läget?” prisades den 15 september 2022 med guld på Stockholm Media Award som en av tre vinnare i kategorin ”Årets kampanj”. Kampanjen fokuserar på arbetsgivares förebyggande hälsoarbete med till exempel samtalsterapi, sjukgymnastik, ergonomi och yrkeslivsplanering, och är en del av Skandias Tjänstepension med Hälsa – för ett mer hållbart arbetsliv.
Juryns motivering:
”Det är tillräckligt svårt att göra kampanjer som många både ser och kommer ihåg – och gillar. Det blir ännu svårare när tjänsten som annonseras dessutom är komplicerad, lite abstrakt…och faktiskt ganska tråkig. Men med en smart och sammanhållen strategi, kloka samarbeten, och riktad kommunikation i kombination med breda medier har vår vinnare lyckats med att både bygga varumärke långsiktigt och få snabba resultat. Trots att tjänstepension faktiskt inte är världens roligaste… Grattis till att ha skapat flera happy arbetsplatser: Skandia och kampanjen Hur är läget!”