• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

ProSkandia

Ägarföreningen

 
  • Hem
  • Medlemsinfo
  • Evenemang
  • Fullmäktige
  • Krönikor
  • Press & Media
    • ProSkandia Play
    • ProSkandia i Media
    • Länk till Skandias pressarkiv
  • Om ProSkandia
  • Arkiv
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Bli medlem
Hem · Aktuellt · Skandia på förstaplats: Sveriges nöjdaste privat- och företagskunder!

Skandia på förstaplats: Sveriges nöjdaste privat- och företagskunder!

7 november 2022 av Christina Edler

För femte året i rad hamnar Skandia på förstaplats när Svenskt Kvalitetsindex (SKI) idag presenterar nya resultat över kundnöjdhet bland företagskunder inom tjänstepensionsbranschen. Nytt för i år är att Skandia även klättrar på listan för privata kunder – till en förstaplats.

– Det är ett fantastiskt resultat. Att fem år i rad ha Sveriges mest nöjda företagskunder inom tjänstepension och att vi i år dessutom tar hem förstaplatsen inom privat pensionssparande är mycket glädjande. Vi får genomgående mycket bra återkoppling av kunderna, det är tydligt att de upplever att vi står starka trots oroliga tider, säger Frans Lindelöw, vd och koncernchef på Skandia.

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har mätt kundnöjdhet inom försäkringsbranschen sedan 1989. Varje år presenteras en rapport över vad som bidrar till kundnöjdheten. Årets SKI Försäkring visar att kundnöjdheten i branschen uppvisar små rörelser efter flera års uppgång.

– På företagssidan har vi under året bland annat fortsatt vår lansering av Tjänstepension med hälsa, gjort löpande förbättringar i Skandia företag och lanserat nya förenklade erbjudanden, exempelvis digitalisering av löneväxling. Bland privatkunderna lägger vi stort fokus på kvalificerad rådgivning och att ge hög service till våra kunder med ett extra fokus på dem som närmar sig pension. Detta kommer vi fortsatt att arbeta med framöver. Nyligen lanserades nya flytterbjudanden och därutöver har vi nya erbjudanden som lanseras under 2023. Jag ser fram emot vårt arbete med att ytterligare förbättra för våra kunder, säger Anna-Carin Agius Söderblom, Chef Affärsområde Försäkring.

– Kampen om privatkunderna är tuff och våra konkurrenter, liksom vi själva, arbetar stenhårt med kundnöjdheten. I år lyckades vi bäst i branschen. Detta ska vi naturligtvis fira och vara stolta över, men matchen om kunden pågår hela tiden och vi kan inte luta oss tillbaka, säger Frans Lindelöw.

Arkiverad under: Aktuellt

» Bli medlem «

ProSkandia ska i för medlemmarna viktiga frågor söka påverka fullmäktige, styrelse, bolagsstämma och ledning så att ägarnas, det vill säga försäkringstagarnas och de försäkrades, intressen på ett lämpligt, långsiktigt och hållbart sätt tillvaratas.
Anmäl dig här

Primärt sidofält

Sektioner

Medlemsinfo
Fullmäktige
Omvärlden
Idéer för livet

ProSkandia PLAY

Ta del av videon från vårt medlemsmöte den 12 oktober, "INFLATION: Himmel, helvete eller mittemellan". Lyssna till Lars-Göran Orrevall och Hans Malmsten.
Se filmen här »

» Bli medlem «

Bli medlem

Följ oss

  • RSS
  • Twitter
  • YouTube

Footer

Nyheter

Skandiabanken lanserar digital ansökan om banktjänster för unga

Harry Wide: Dramatisk ökning av försäkringsflyttar

Medlemsinfo

Spännande seminarium om energikrisen – riskerar vi ett nytt Stålverk 80?

Helåret 2022: Ett stabilt år för Skandia

Evenemang

  • Inga aktuella evenemang just nu. Så fort ett ägarmöte eller annat evenemang är aviserat, visas det här.
  • Fullmäktige

    Skandias fullmäktigeval 2023 avgjort

    Dags rösta i fullmäktigevalet!

    Krönikor

    Harry Wide: Dramatisk ökning av försäkringsflyttar

    Kontakt


    Ägarföreningen ProSkandia
    Box 3398
    103 68 Stockholm
     
    via epost »

    © 2023 ProSkandia · Producerad av Xponent Webbyrå · Powered by Genesis & WordPress · Integritetspolicy · Cookies · Logga in