Skandia har för sjunde året i rad de mest nöjda företagskunderna inom tjänstepensionsbranschen, enligt den årliga rapport som Svenskt Kvalitetsindex (SKI) presenterade i början av november 2024. Årets mätning visar också att privatkunderna är lika nöjda, och för tredje året i rad tilldelas Skandia guldmedalj även i denna kategori.
– Det är med stor glädje jag kan konstatera att Skandia i år igen har branschens mest nöjda kunder – och att vi ses som den mest hållbara aktören. Att vi har branschens nöjdaste kunder visar att vår långsiktiga strategi med fokus på kundupplevelse verkligen uppskattas av våra kunder, säger Skandias VD och koncernchef Frans Lindelöw.
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) publicerar årligen en rapport om kundnöjdheten inom försäkringsbranschen och vilka faktorer som påverkar den. Årets SKI visar bland annat att Skandias kunder är mycket nöjda både på företags- såväl som på privatsidan. Rapporten visar även att kunderna som nyligen haft kontakt med Skandia är de nöjdaste samt att våra företagskunder anser att Skandia är den mest hållbara aktören.
– Jag vill tacka alla medarbetare för det arbete som läggs ned för att förbättra för våra kunder. Det är ett glädjande resultat och jag är stolt över alla medarbetares engagemang och goda arbete, avslutar Frans Lindelöw.