För åttonde året i följd har Skandia de mest nöjda företagskunderna inom tjänstepension, enligt den årliga undersökningen från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) som presenterades i november. Årets resultat visar dessutom att även privatkunderna fortsatt är mycket nöjda, då Skandia för fjärde året i rad belönas med guldmedalj även i denna kategori.
– Det är fantastiskt att vi för 8:e året i rad har de nöjdaste kunderna bland våra företagskunder och att vi för 4:e året i rad kommer in på första platsen bland privatkunderna. Det är ett kvitto på att vi fokuserar och levererar för att möta våra kunder på bästa sätt, säger Skandias koncernchef och VD Frans Lindelöw.
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) publicerar varje år en rapport som mäter kundnöjdheten inom försäkringsbranschen och belyser vilka faktorer som påverkar den. I årets mätning framgår att nöjdheten inom kategorin tjänstepension ökar generellt, och att Skandias kunder är de mest nöjda av alla.
– Att vi återigen har Sveriges nöjdaste kunder är ett bevis på att vi klarar av att möta våra kunder och samtidigt driva igenom en stor transformation. Vi fortsätter att leverera på våra kunders högt ställda förväntningar och vi är övertygade om att vårt arbete med att framtidssäkra Skandia kommer att ge oss möjlighet att bibehålla en hög kundnöjdhet, säger Anna-Carin Söderblom Agius, chef Affärsområde Försäkring.

